Lördag igen

Nu är snart denna dagen fullgjord åxå,den har gått åt att baka lussekatter,och dammsuga.
Den lilla har haft 2 kompisar här idag så dom har hjälpt till med baket.

Den stora har haft en kompis här inatt,det är  som en fritisgård här funderar på att börja ta entre,då skulle jag bli rik,nä skämt åtsido det är skönt dom har kompisar och skönt att ha dom innanför dessa 4 väggar då vet man vad dom gör,det blir väll andra tider,om dom inte blir som mig när jag var ung då var alla nästan hemma hos mig hela tiden,där kan man snacka om fritisgård ,där kryllade det av ungdomar på hela övervåningen,vissa kände sig som hemma där,men min snälla mamma hon brydde sig aldrig om att det var mkt folk där,bara vi var uppe så.
Sen kände hon ju många av dom pga att hon jobbade på riktiga fritisgården i trekanten.

Hon gick till och med och la sig på kvällarna och då sa hon bara att jag skulle låsa efter sista person,jag är jäkligt glad jag hade en sådan uppväxt,hon förbjöd nästan aldrig mig att gå på ett disco det spelade ingen roll om det var i skolan ,sandra eller ända nere i djursvik,jag fick nästan alltid gå men därimot så körde hon alltid mig dit och hem,det var inte ¨många gånger som jag fick ta en nattbuss hem,men jag är glad att jag har haft det så,det går nog inte räkna hur många mil min mamma kört på mig och mina kompisar både till disco ,fester och killar lite här och var.

Jag hoppas att jag ska kunna få det likadant med mina döttrar att dom alltid kan ringa,jag kunde alltid ringa min mamma även om jag var full,visst hon blev inte alltid så glad när jag var berusad men hon kom alltid och hämtade.

Det är nog bara ett tillfälle som jag har sett min mamma redigt arg över alkoholen och det var på en fest på skolgården i trekanten som bangade ur.
Idag förstår jag att hon blev arg.

Men jag har sådanna minnen från tiden på djursvik som jag bara älskade där har hänt så mkt som min mamma inte vet och man har varit väldigt onykter många ggr där,men när det var slut och man skulle börja dra sig ut från festplatsen,så vem var det som satt där och löste korsord i bilen haha jo min mamma.
Första frågan var alltid har du druckit,jag sa -ja då tittade hon bara på mig och skakade på huvudet och sa det var väll onödigt .hahahhaha hon är för rolig hon.

Men sen hade vi ju våra duster många ggr om annat,men det var nog för vi är jävligt envisa båda två men idag förstod jag ju att hon bara ville mig väl.

Men hon har nästan alltid fått veta allt och kunnat lita på mig många ggr,trots att hon inte trodde det då.

Ett stort tack till min mamma...

Nähä nu ska jag göra mig i ordning ska på middag hos vänner.

Kramizzar/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0