Denna helgen över....

Söndag kväll och vad gör man jo rensar svamp och blåbär det är det tråkiga med att gå i skogen och hitta massa gott,men men så får det bli,som sagt idag har vi varit i skogen och vandrat omkring och bara myst .
Barnen var superglada att bara vara,sitta på en sten och äta blåbär vad enkelt livet kan vara,vi plockade också en del kantareller innan stekning så blev det drygt 2 liter rensade.

Vi som skulle städa idag gubben och jag ,men man får väll ta det i veckan istället.




Jaha vad har man mer gjort denna helgen ,i fredags hade vi kräftskiva vi och några vänner det var mkt trevligt ,jag gjorde svamppaj,köttfärspaj och så hade vi massa kräftor och lite annat gott,och såklart 3 apor mitt nya favvovin.
Vi köpte faktiskt några havskräftor också för att smaka,det var första gången i vårat liv och det var faktiskt redigt gott,men jag föredrar nog vanliga.
Havskräftan är större och ljusare.



Hahahahahahhaha man ser ju mitt vin 3 apor i bakgrunden,ja ni ser helt tokig i det är jag nu.

Sen var det lördag kvar då var vi hos mitt underbara gudbarn som fyllde 1 år så där var mkt folk för att fira denna underbara varelser,Sandra bjöd på taco och sen tårta efter och det var en fröjd att se lilla Mika äta tårta för första ggr själv hahahahha.

  





Ja det var väll denna helgen i korthet hahhahaha

Fattar inte att man har alltid har fullt upp när man väl är ledig kan ju beror på det schema man har .

Nu ska jag äta en kantarellmacka.

Puss och kram skumbanan
/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0