Onsdag...

Nu var det kväll igen och här sitter man slut efter en fulltecknad dag och tittar på livet på BB som precis tog slut och undrar vad tiden har tagit vägen sen man själv var där 11 år sen första ggr och 7 år sen andra ggr herregud det känns som igår och helst när man tittar på sådanna program så kan jag ju längta tillbaka till den tiden,man bara satt hemma och myste,men varje ålder har sin charm trots att jag inte tyckte det idag hahahha.
Den stora dottern och jag bröt ut i ett storgräl och det var inte kul,men så blir det ibland nu för tiden och inte lär det väll bli bättre med åren hahaha,men det blev bättre efter en stund och då fick hon hjälpa till med maten.
Som jag skrev ovan har min dag varit full, först började jag greja och plocka undan lite som man gör varje dag ibland undrar jag om jag har en stämpel med hembiträde i pannan.
Vid lunchtid gick jag bort till skolan och mötte min lilla dotter för vi skulle gå till skolsköterskan på det obligatoriska mötet med henne som man alltid gör det året när man ska börja ettan,så vi gick igenom syn,hörsel,vikt ,längd och pratade om hur det är i lekis och allt var bra,sen mötte vi Fanny och tog sällskap med henne hem ,hon hade fått sluta tidigt idag pga att lärarna skulle på någon föreläsning.
När vi kom hem så hjälptes vi åt att damma överallt sen putsade jag alla fönstrena invändigt medan barnen gick ut och hoppade hopprep i det fina vädret,vårkänslor var det idag.
Efter det dammsög jag och hängde upp nya gardiner,glömde ju säga det att Fanny ville faktiskt prova och skrapa ett fönster ,hon var jätteduktig så nu vet hon hur man gör det ,kanske mamma slipper när hon blir stor hahahaha
När Uffe kom hem sen så lagade jag mat idag blev det färsk spetta,potatis,citronsås och gröna ärtor och även här hjälpte barnen till Fanny stekte fisk och Frida gjorde sås ,så roligt när dom vill hjälpa till.
En lustig sak är när man lagar fisk då äter mina barn som dom aldrig hade sett mat innan ,fattar inte mina barn är tvärtom alla andra dom flesta hatar blomkå,broccoli och fisk mina älska det.
Ikväll fick jag gubben att torka golven ,vi lever väll i ett jämnställdt samhälle men det var det roligaste jag sett hahahahahaha han tycker inte det är särskilt roligt och det syndes,men ett måste.
Det blev ett långt blogginlägg ikväll och i morgon lär det dröja innan jag bloggar hahahha grannen ska nämligen ha med mig till Bauhaus i morgon kväll tjejkväll ,får väll se om man lär sig något.
// Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0