Cancer en jävla sjukdom

En gammal killkompis till mig som jag umgicks mkt med förr och hade väldigt roligt ihop med,han är idag ihop med en tjej och har fått 3 barn ,men tyvärr så lever inte mellanbarnet Elton längre han somnade in 24 oktober -09 endast 2 år och 3 månader gammal i den hemska sjukdomen Cancer av formen Neuroblastom, stadie 4,man blir så arg att människor ska behöva sätta livet till i den här sjukdomen,och helst då barn det är så orättvist man önskar verkligen dom kunde hitta ett botemedel mot detta.
Man kan nog inte sätta sig in hur det är som föräldrar att kämpa så och hoppas och tro,men jag har ofta läst den här pojkens mammas blogg,och förstår hur dom har lidit.
Jag pratade idag med min gamla vän ,och frågade då han om jag fick sprida det och det ville han så jag vill göra er uppmärksamma på den fond som han och flickvännen startat till minne av Elton,jag tänkte själv sätta in ett litet bidrag i slutet av månaden och hoppas att fler kan göra det,varje krona är betydelsefull i forskningen mot cancer,inga bidrag är för små.
Dom skänker pengarna till Barncancerfonden,jag lägger ut länken här och hoppas...
http://www.barncancerfonden.se/Gavor-Bidrag/Egen-insamling/Insamlingar/Prinsar-och-prinsessor/
Samt sätter jag ut Eltons mammas blogg den är verkligen värd att läsa,mkt fint skrivet.
http://jenni80.bloggsida.se/
Ha en bra kväll och var rädda om varandra    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0