Skolavslutningar...

Det har varit fullt upp med skolavslutningar dom här dagarna i Onsdags tog min brors son studenten,inne i stan efter det var vi hemma i Ljungbyholm och käkade smörgåstårta som var hemgjord så himla god.
Även vår gamla granne Samuel tog studenten samtidigt på samma ställe så det blev lite omhäng på han också.
När vi hade käkat klart så åkte vi hem och följde matchen KFF-Malmö i cupen och det gick till straffar och där slog våran målvakt Etrit Berisha sista straffen och skickade även ut malmö ur cupen så himla gott.
Här kommer lite bilder från studenten:



Orkar inte lägga upp fler bilder från denna dagen nu går jag över på dagens skolavslutningar.
Börjar med min lilla goding som gick ut förskoleklass idag och alltså börjar ettan till hösten,vi samlades på skolgården där Frida fick flaggan som hon skulle gå först och bära,så stolt som en tupp var hon.
sen sjöng dom på scenen och efter det var det en liten samling i klassrummet där dom fick kramar och ett kort av sina fröknar.



Drygt en timma efter så var det dags för den stora och ha sin avslutning och det var nog den sämsta jag varit på,deras fröken skulle inte vara där idag pga fira med sina barn,ja hela Fannys klass skulle skötas av extraläraren och hon är ju bra men det var inget upplägg alls ,dom fick sjunga en sång när alla fyrorna var uppe och ingen kollar hur dom står så min dotter hamnade ju bakom alla långa det var ju kul hehehehe syntes inte alls medan dom ställde långa framför och på bänken.
Lite dåligt att inte varje klass får sjunga en sång var,samt efter avslutningen är ju vi vana vid att samlas lite och säga hejdå och trevlig sommar antingen i klassrummet eller på skolgården,men alla bara försvann åt varsitt håll och gick hem det hade inte planerats någonting för denna stackars klassen idag lite dåligt tycker jag ,dom visste inte ens var dom skulle samlas i morse.
Fick ialla fall ett kort på Fanny och en av vännerna hon umgås med,så söta.....


Efter detta åkte vi ut till Ljungbyholm för att fira min brorsdotter som slutade nian idag,det blir dom sista bilderna för idag hahahha,blev lite mkt bilder.

När jag kom hem så slog jag bara in paket med Fanny för Frida fyller 7 år i morgon...
Senare ikväll kommer den stora dottern hem med sin kompis Alice dom ska sova här i natt så blir väll inte mkt sömn hahaha chips och film kan jag tänka mig,jaja nu orkar jag inte sitta här med ha det gott alla mina läsare//Anna



Kommentarer
Postat av: frida

jag längtar tills i morgon!

2011-06-17 @ 20:55:16
Postat av: Amanda

älskar dig bästaste faster!

2011-06-19 @ 00:32:14
URL: http://neeversaynever.blogg.se/
Postat av: FREDRIKA PERSSON

fin blogg! allt bra? :)

2011-06-19 @ 16:01:51
URL: http://frdrika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0