Begravning!!!!!!!!!!!

Idag är det Fredag och en sorglig dag,idag begravde vi nämligen min fina mormor,och det känns så overkligt att träffa alla i släkten igen ,vi sågs ju bara för några månader sen när mormor hade sitt 85 årskalas och då var alla så glada och det var fest och nu möts man igen under helt andra omständigheter,konstigt .
Men jag är så glad att Mormor faktiskt samlade alla då när hon fyllde år,för nu kommer nog det rinna ut i sanden att träffa kusiner mm,det är ju endå mormor som var den länken som höll ihop alla.
Jag kommer sakna dig mkt mormor!!!!!!
Begravningen var så fin och mkt fina blommor,och mina tjejer var så duktiga och neg vid kistan och allt
Det var bara Frida som var jätteledsen för både begravningen och att hennes mormor och jag var lessen.
Men prästen tyckte det var bra att barnen var med och gjorde det till en naturlig sak,och lilla Mika mitt gudbarn hon höll låda i kyrkan ,men jag är säker på att mormor hade varit glad att barnen är sitt själva och är glada,hon var alltid glad när Frida och Fanny höll på att härja förr hon sa att det är friska barn som låter och är lyckliga och glada.
Efter begravningen så fikade vi i lokalen som hör till kyrkanefter det gick min syster ,mamma och jag upp till morfars grav och tittade på blommorna dom hade lagt ut nu från mormors begravning,så fint.
Sen åkte Uffe ,jag och barnen in till stan och åt Thaimat,skönt att slippa tänka på mat en sån här dag.

Här kommer lite blandade kort från dagen
 
 




Nu blir det lite tv och slappande i soffan,imorgon bär det iväg till Växjö på skyttetävling.
//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0