En lyckad dag med familjen

Vi körde hemifrån vid halv 9 i morse för att åka till Tuna på fältskyttetävlingen det ligger en bit utanför Hultsfred.
Fanny skulle tävla där idag och det slutade med att jag blev jagad av en geting och höll på att hamna mitt i skjutfältet där ett gäng sköt,men jag klarade mig utan både getingstick och att bli skjuten,hahahha.
Rätt skapligt väder och fika vi hade med oss så en väldigt mysig dag med allt folk från Ålem,tillbaka till tävlingen så slutade Fanny på andra plats så det var en glad unge vi hade med oss hem hihihi,men alla skyttar från Ålem var mkt duktiga vi tog 1-4 platsen i deras klass sen klasserna över där slutade Ålem även där på 2 förstaplaceringar,så vi är på gång.....
Frida hon hade en rolig dag med Lowa som vanligt,dom lekte och busade.


Efter pris utdelningen så åkte vi till Katthult där Emil spelades in och kollade rätt häftigt att se husen och känna igen allt från filmerna och böckerna.
Huset där Emil bodde i filmerna
Drängstugan där Alfred bodde
Sist men inte minst inne i snickerboa

Sen när vi kom till Ålem så stannade vi hos Daniel och Jessica och sträckte på benen och fick lite dricka så man överlevde sista biten,barnen fick springa av sig och leka med Lowa och Edwin.
Tack för en mysig dag !!!!!!!!!!!

Nu blir det att försöka få barnen i säng snart för i morgon bär det iväg till Alvesta vid 06.30 för ytterligare en tävling,kul att följa barnen...

//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0