Onsdag och regn

Hej allihopa..
Då har man snart avverkat 3 veckor på sin 6 veckor långa semester,känns sådär hade gärna tagit 2 månader till,men någon måste ju jobba också.
 
Ja vad har man hittat på idag,jo sov länge som man ska göra på semestern sen åt vi frukost.
Efter det åkte vi till Jessica där jag och Frida hoppade av för att vara lite sociala medan Uffe åkte och tränade med Fanny.
Där blev det jordgubbar och glass det var riktigt gott..
När vi kom hem därifrån så åkte vi till Optikern med Fanny där hon skulle på synundersökning idag synen hade gått ner lite grann men inte mkt,så glasögonen behövdes ju inte göras något åt nu.
Efter det var det ju linsskola eftersom Fanny vill ha linser pga att hon tycker det är jobbigt på gympan med glasögon samt när hon vill ha solglasögon och ibland annars också.
Hon ska ha glasögon och linser byta lite i mellan.
Så vi bestämde oss för endagars linser som hon byter varje dag ,det är enklast för hennes ålder.
Hon skulle sitta där typ i 1-2 timmar och öva med en tjej att sätta i och ta ut men det räckte med 2 ggr så satt det ,hon tyckte Fanny var superduktig.
Hon skötte mkt av snacket själv och skrev på papper och ställde frågor mm känns att hon börjar bli stor och inte alltid behöver sin mamma längre vid sin sida,märks att hon är mogen.
Känns både skrämmande och bra...
Så här ser hon ut nu med linser
Foto: Glad chey som fått linser ;)
Sen skjutsade vi ut henne till sin kompis Saga från Stockholm som är nere i stugan nu  där hon skulle sova inatt.
Så får nog hem en trött tjej i morgon då dom lär snacka hela natten,har mkt att säga kan jag tänka mig efter så lång tid.
Ikväll har jag och Frida spelat spel galenpanna och vem tror ni  förlorade ja just det jag så klart.
Jag är usel på vissa spel...
Nu är det straffar spännade.. Natti natti 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0